«

»

Lie
30
2014

Mylėti galima ir žodžiais, ir širdimi…

 “   Ilgiau nebuvęs gimtinėje rozalimietis redakcijai guodėsi tik dabar sužinojęs, jog jo kraštiečiai pernai atsisakė įamžinti buvusio ilgamečio tenykštės para­pijos klebono Aniceto Kisieliaus (daugelio vadinto ir tebevadinamo Tėveliu Anicetu) atminimą jo vardu pa­vadinant į bažnyčią vedančią gatvę, kurioje šis sielo­vadininkas gyveno net 46-erius metus.

    Šią mintį per pirmąsias kunigo mirties metines kraštiečiams pamėtėjo neeilinę jo meilę ir globą jautęs, sū­numi vadintas nūnai Pasvalio parapijoje dirbantis sie­lovadininkas Albertas Kasperavičius. Tada iniciatyvos ėmėsi Rozalimo miestelio bendruomenė, kuriai vado­vauja vietos ambulatorijos gydytoja Virginija Kazlaus­kienė. Norėdama įsitikinti, ar žmonės pritaria minėtajai idėjai, bendruomenės taryba surengė apklausą, į kurią Sodžiaus gatvės miestelėnai, nenurodydami pavardžių, turėjo atsakyti, ar sutinka, jog jų gatvė vadintųsi nebe Sodžiaus, o kunigo Aniceto Kisieliaus. Šeši gyventojai tokiai permainai pritarė, penkiolika – ne.

    Kaip prisipažino V. Kazlauskienė, toks žmonių nusi­teikimas prieš Rozalimui gyvenimą atidavusio dvasininko atminimo įprasminimą jai buvęs netikėtas, tačiau dar kartą patvirtinus realybę, kad žmogus mūsuose reikš­mingas ir svarbus tik tol, kol gyvas!

    Bet gal nesibaigiančios krizės spaudžiami sodiečiai bijojo patirti nemažai išlaidų dėl gatvės pervardinimo procedūrų?!

    – Tikrai ne, – atsakė V. Kazlauskienė, paaiškindama, kad kartu su anketa kiekvienas kiemas gavo ir valstybi­nės registro įmonės darbuotojų atsakymą į bendruome­nės pateiktus klausimus, kuriame teigiama, kad atitinkamu rajono tarybos sprendimu pervardinus gatvę, jos gyventojai neturės papildomų išlaidų nei rūpesčių įtei­sinant žemę ar pastatus naujuoju adresu – viskas atsi­stos į savo vietas „automatiška“.

    Tokį parapijiečių „verdiktą“ skaudžiai priėmė ir da­bartinis Rozalimo parapijos sielovadininkas Algiman­tas Žibėnas, neslėpęs savo pastebėjimo, jog tam krašte išties žmonės vertinami tik tol, kol jie naudingi ir reika­lingi. O Dvasios Tėvas Anicetas buvo reikalingas tūks­tančiams, ypač sunkiais tikėjimui laikais – pas tuos, ku­rie bijojo rodytis bažnyčioje ar kunigo namuose, kad nebūtų „užfiksuoti“ krikštijant vaikus ar imant šliūbą, pats nuvairuodavęs savo „Žiguliuku“; visus mylėjęs, atjautęs, guodęs ir nė vieno neteisęs, sakydamas, kad pas­tarąją teisę teturi Aukščiausiasis…

    Todėl klebonas A. Žibėnas neslėpė nuoskaudos, jog tokiam Žmogui pamiršti užteko… aštuonių mėnesių. Mat pirmus metus po mirties kiekvieno mėnesio 19-ąją die­ną (kadangi altarista užgeso vasario 19-ąją) aštuntąjį mėnesį į jas teatėjo … vos keturi parapijiečiai.

    -   Man trūksta žodžių, pagalvojus, kiek tenusipelnė Dvasios Tėvas, ištarnavęs rozalimiečiams 42 metus, o laiminęs juos ligi pat savo mirties, – atvirai apmaudavo A. Žibėnas.

    -   Nors rozalimiečiai, su kuo tik nepakalbėtum, a.a. kunigą A. Kisielių atsimena labai šiltai ir nuoširdžiai, bet įvyko, kaip įvyko, – sakė seniūnas V. Kanišauskas, neprarandantis vilties, jog Tėvelio Aniceto vardu atei­tyje vis tiek bus pavadintas koks nors su šia Asmeny­be susijęs Rozalimo kampelis ar rastas kitoks šio, la­biau negu bet kas tam kraštui nusipelniusio, žmogaus (be kita ko, rajono Garbės piliečio) įamžinimo būdas.

    Giminėms išsivežus nemažai a.a. klebono daiktų, liko neįgyvendinta ir ilgametės jo gaspadinės, Tėve­liuko Angelu sargu vadintos Danutės Svetikienės idė­ja buvusiuose sielovadininko apartamentuose (kurie priklauso parapijai) įrengti nors simbolinį muziejų, ne­lyginant Dvasinio susikaupimo užeigą jį tebebranginantiems žmonėms, joje išsaugant bent svarbiausią­sias kunigo Aniceto veiklos relikvijas.

    Tiesa, neseniai pas šią rozalimietę stabtelėję kle­bono giminaičiai paklausė, ar nereikėtų grąžinti išsi­vežtų daiktų, jeigu čia kas nors tikrai būtų daroma. Bet D. Svetikienė nebesiryžo nieko sakyti, tuo labiau, šiai idėjai apmirus po to, kai Tėveliuko „gryčia“ buvo iš­plėšta piktadarių, o jo relikvijomis vadintinus daiktus giminaičiai anuomet pažadėjo atiduoti į A. Kisieliaus gimtųjų Leliūnų muziejų.

    „Bet ar tikrai kam nors to reikia?“ – šioje vietoje tik­riausiai paklaustų parapijos sielovadininkas A. Žibėnas, o ne vienas miestelėnas, ko gero, prisimintų, kad, jau laidojant Tėvelį Anicetą, Rozalime sklandęs nepasitenkinimas dėl ne civilinėse kapinėse, o bažny­čios šventoriuje jam iškastos duobės, nors tokia buvo paties kun. A. Kisieliaus valia, beje, iš anksto suderinta su Vyskupu: „kad nuolat girdėčiau varpų skambėjimą, kad kaskart matyčiau Jus, einančius į Dievo na­mus…“. „

Laikraščio „Auksinė varpa“ informacija